جستجو
  

سامانه صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

کلیه دفاتر متقاضی ارائه خدمات در حوزه گردشگری به منظور اخذ مجوز بند ب اینجا کلیک نمایند.

زیرخدمت ها

1. صدور یا تمدید مجوز دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري (بند ب)
2. اصلاح و تغییر مجوز دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري (بند ب)
3. صدور معرفی نامه جهت دفتر خدمات مسافرتی گردشگری به سایر دستگاه ها
4. نظارت بر عملکرد دفتر خدمات مسافرتی گردشگری (هنوز پیاده سازی نشده)

تمامی زیرخدمات ذکر شدهاز طریق سامانه ta.mcth.ir در دسترس می باشد.

راهنمای دریافت خدمت

به منظور راهنمایی متقاضیان بند ب برای ثبت نام و درج کامل مشخصات و مدارک درخواستی و همچنین ادامه روند مربوط به صدور مجوز از جمله معرفی نام و مکان و ضمانت نامه و سایر مراحل مربوط به تمدید و ... در ورود به سامانه در صفحه اول درج شده است .

اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال

سامانه به صورت 24 ساعته و در تمام ایام هفته فعال می باشد.

اعلام زمان تحویل درخواست

متقاضی از زمان شروع ثبت نام می تواند در هر زمان نسبت به تکمیل سامانه اقدام نماید و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد پس از تکمیل درخواست موضوع از طریق پیامک به همراه ایمیل اطلاع رسانی می گردد.

اعلام نحوه درخواست خدمت

برای ارائه درخواست صدور مجوز بایداز طریق سامانه ta.mcth.ir ثبت نام نمود.

اعلام نحوه تحویل خدمت

ثبت نام در سامانه به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می شود و به محض ثبت نام مراتب از طریق پیامک و ایمیل به متقاضی اعلام می گردد. تمامی مراحل روند کار نیز به صورت فوق الذکر به اطلاع متقاضی می رسد.

واجدین شرایط دریافت خدمت

صدور مجوز بند ب (تور گردانی با استناد به آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی ، سیاحتی ، زیارتی و جهانگردی با داشتن شرایط مندرج در آئین نامه مذکور اعلام می گردد.

هزینه و شیوه واریز

مبلغی بابت صدور و تمدید مجوز دریافت نمی شود.

مراحل انجام کار

ثبت نام در سامانه ta.mcth.ir ( سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی) با ذکر مشخصات کامل متقاضی به همراه شماره موبایل و آدرس ایمیل و اسکن کلیه مدارک مرتبط با متقاضی ..ثبت نام در سامانه 5 مرحله بوده که متقاضی می بایست در زمان ثبت نام نسبت به تکمیل آن اقدام نماید .زمان ثبت نام متقاضی و مدیر فنی همزمان انجام می پذیرد، پس از ثبت پیامک برای متقاضی ارسال می گردد.مبنی بر اینکه برای ادامه روند از طریق ادارات کل استان ها پیگیری نماید . ادارات استانی درخواست متقاضی را بررسی نموده و پس از موافقت اولیه از سوی استان متقاضی برای تعیین صلاحیت به حراست و تشخیص هویت و وزارت بهداشت معرفی می شود سپس برای ادامه روند معرفی نام و مکان و ضمانت نامه بانکی می تواند از طریق سامانه مذکور اقدام نموده و پس از ارائه ضمانت نامه بانکی و تکمیل روند کار پروانه بهره برداری برای آن صادر شود.

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز اسکن عکس 3*4 –کپی شناسنامه از صفحه اول و آخر – کپی کارت ملی—کپی کارت پایان خدمت برای آقایون ..مدرک تحصیلی ..سوابق فعالیت در زمینه تور گردانی و گردشگری ...لوح مدیر فنی ..استعلام حراست...تشخیص هویت و بهداشت

سوالات متداول

1-درخواست دریافت رمز عبور جدید دارم ؟

کاربری که قبلا در سامانه ثبت نام نموده باشد از طریق گزینه فراموشی رمز عبور گزینه تلفن همراه یا ایمیل را انتخاب نموده و کد 4 رقمی که ارسال شد را وارد قسمت درج کد تایید نموده و سپس وارد صقحه تغییر رمز عبور میشوید در نهایت یک رمز عبور 7 رقمی به دلخواه خود وارد می نماید.

 

2-درخواست خود را داده ام کد پیگیری هم دارم ولی استان نمیتواند ببیند ؟

کاربران گرامی باید تمامی درخواست های جدید خود را تا مرحله آخر بروند و سپس گزینه تایید و ارسال به استان را بزنید تا در کارتابل استان قرار گیرد. بنابراین کاربرانی که درخواست آنها در دست اقدام می باشد وارد قسمت درخواست های من میشوند و با زدن گزینه عملیات وارد درخواست خود شده و گزینه تایید و ارسال به استان را میزنید.

 

3-درخواست تغییر مدیرعامل دارم ولی هنگام درج نام و نام خانوادگی امکان تایپ وجود ندارد ؟

 مدیر عامل جدید باید در سامانه به عنوان یک کاربر جدید ثبت نام نموده و کلیه مدارک و اطلاعات خود را در سامانه ثبت نماید اما درخواست جدید را ارسال ننماید و سپس مدیر عامل قبلی در کارتابل خود در قسمت درخواست های جدید و درخواست تغییر مدیرعامل کد ملی و تاریخ تولد مدیر عامل جدید را وارد نموده و گزینه جستجو را میزند و کلیه اطلاعات مدیر عامل جدید در قسمت های مورد نظر قرار میگرد سپس گزینه تایید و ارسال به استان را میزنید.

مراحل انجام کار به صورت شماتیک

طرح پس زمینه
اندازه اسکین
اندازه فونت